Hoeveel dagen kan je in totaal 4000 mg paracetamol blijven slikken zonder problemen?

flinke klap gemaakt op me snowboard..

Toegevoegd na 43 minuten:
Na een halve backflip (achterover salto) me schouder flink bezeerd. Waarschijnlijk een spier in/af -gescheurd (piano toets) en verder kneuzingen op meerdere plekken. Hoop niet langer dan een week pijnstillers nodig te hebben en ga hopelijk binnen een paar dagen weer wat kunnen boarden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22.9K
paulus811
14 jaar geleden
Allereerst sterkte met je herstel, maar 4000mg zijn ongeveer 10 stuks. Zou ik even in de apotheek vragen of in de bijsluiter lezen of je dat dagen achter elkaar mag slikken. Wat als iemand zegt '3 maanden'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beterschap pim
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks, en ik hoop en verwach het zoiezo niet langer als 10 dagen te gebruiken. Gebruik normaal nooit van die troep maar dit keer doet het echt goed zeer haha
paulus811
14 jaar geleden
Kan je niet iets sterkers krijgen zoals een zetpil met diclofenac? Is nog veel slechter (voor je maag vooral), maar helpt als een dolle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat een zetpil niet via je kont? Dan verga ik liever van de pijn hahaha
paulus811
14 jaar geleden
Ja die gaat de poeperd in, maar dat is veel efficiënter en sneller dan slikken via de mond. Valt echt wel mee hoor, het is meer het idee wat je niet aanstaat. Maar je kan nog lachen dus ik zou bij de paracetamolletjes blijven. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sterkte, Pim!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Merci bien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom stoppen mensen dingen in hun kont als je het ook in je mond kan doen :S?
paulus811
14 jaar geleden
De stoffen van een zetpil gaan niet door je maag en dat is nou juist het orgaan wat door sommige medicijnen wordt aangetast. Bovendien gaan de stoffen ook veel sneller je bloedbaan in omdat ze niet de lange weg via je keel moeten afleggen, je hebt dus sneller effect.

Antwoorden (8)

na mijn operatie heb ik toch zeker een dag of 5, 6 op deze hoeveelheid gezeten, zonder nare gevolgen.
sterkte en beterschap!
Rieneke1
14 jaar geleden
Ikzelf heb dezelfde dosis ruim drie weken elke dag ingenomen bij een ziekenhuis opname en ik heb van de paracetamol geen problemen ondervonden.
Meestal zit je al flink in de problemen op het moment dat je zo'n hoge dosis voorgeschreven krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met paracetamol heb ik geen ervaring, maar het middel wordt te pas en te ompas voorgescreven door de dokters, dus zal het wel redelijk veilig zijn.
Waarschijnlijk heb je kneuzingen opgelopen tijdens je snowboarden, ribben?
Zo ja, dan ben je er zo maar niet van af,
Wat bijna niemand weet, ook de meeste dokters niet, dat het homeopatische middel, Traumeel, zeer goed werkt tegen pijn bij kneuzingen.
Ben zelf een keer van de trap gevellen, een keer van het dak en een keer van een bouwstelling, velen ribben gekneusd gehad, vreselijk, wat een pijn, vooral in bed , kuchen en hoesten.
Traumeel is hiervoor het allerbeste en het is niet giftig!!
Direct bij het opbrengen van de gel of zalf, is de pijn minder.
Zou het gewoon proberen, ik heb het altijd in huis, spieren, klap op je duim, schaafwondjes, brandwondjes enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kun je heel lang blijven slikken.
Gevaar is dat je het op een gegeven moment wegklokt zonder er nog bij nadenken of je inmiddels misschien met minder toekunt.
Probeer dus elke dag of je met minder ook toekunt.
Zo niet, slik het dan gerust.
Paracetamol is vrij onschadelijk voor de maag, in tegenstelling tot de meest andere pijnstillers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje afhankelijk van je verwondingen. Pijn heb je niet voor niets, dus wel even goed nagaan wat de gevolgen van je val precies zijn zodat je niet later voor verrassingen komt te staan.
Paracetamol kun je rustig een week slikken, 4 maal daags 1000 mg. heb je daarna nog evenveel pijn an zou ik zeker even langs de huisarts.
Het is wel verstandig om de eerste dagen een 'spiegel' op te bouwen, dus om de 6 uur 2 tbl 500 mgr innemen, ook als je pijn wat minder is, ga je pas slikken als de pijn weer hevig is, hol je achter de feiten aan ahw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in principe kun je een onbeperkt aantal dagen paracetamol slikken. tenzij: je maag buik darm klachten krijgt, bloedingen krijgt, andere klachten krijgt, andere medicatie tegelijkertijd slikt. al jaren gebruik ik ibuprofen. een pijnstiller. dit kan ik zonder bijwerkingen onbeperkt slikken. geen probleem. het helpt goed tegen de pijn. bij spierpijn kan ik je oxazepam aanraden. dat is een spierverslapper. 5 of 10 of 20 milligram innemen voor het slapen gaan. dit ontspant je hele lichaam zodat je goed rust krijgt. beterschap. en neem de tijd om te herstellen. rustig aan opbouwen. niet te snel willen.

mvg gerda kensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dagelijks kan je ongeveer 8 paracetemol slikken. Dus 8 X 500 mg =4000 mg.
Dus we komen op 1 dag uit..
Ik kan het tenminste wel op een dag 8 paracetemols slikken.. Zo vaak al gedaan nog niks mis mee. Mijn huisarts zei dat je dagelijks 8 paracetemols kon slikken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de tabletten goed oplost in water voor die tijd dan valt het best wel mee.
Ik heb een jongen gekend die zwaar methadon verslaafd was.
En dan praat ik over 50 tot 70 tabletten per dag.
Op de dagen dat hij niks had nam hij 100 stuks paracetemol.
Dit hield hij vaak dagen vol.
Totdat hij weer genoeg methadon tabletten had.